Abonnement og betaling for Wemail: Her er alt du trenger å vite

Get har tidligere hatt mail som et ekstra tilbud til deres kunder, uten at dette har vært betalt for og bakt inn i deres TV- eller bredbåndspakker. Get vurderte å legge ned Getmail, men konkluderte med at de heller ønsket å gi kundene en mulighet til å fortsette med sin e-post.

Getmail ble derfor flyttet til Wemail den 1. juli og overtatt av selskapet Recurrent AS. Wemail er drevet på uavhengig grunnlag, og er ikke en del av Get eller deres tjenestetilbud.

Wemail er en norsk mailtjeneste uten annonser, og vi bruker ikke data om deg til kommersielle formål. For å kunne drive mailtjenesten, er vi derfor avhengig av inntekter fra våre kunder. Dette gjør at vi kan fortsette å drifte og utvikle tjenesten for å lage et best mulig produkt for våre kunder fremover.

Fra og med 1. desember må du derfor ha et aktivt abonnement hos oss for å kunne bruke mailtjenesten. Prisen er kr 19 per måned, og forskuddsbetales for 6 eller 12 måneder av gangen.

Vi mener at vi kan tilby et godt produkt gjennom Wemail:

  • Hos Wemail vil du ha tilgang til hurtig og god kundeservice på norsk
  • Vi tilbyr en modernisert webmail som egner seg godt for både PC/Mac og samtidig er tilpasset mobil
  • Ikke bekymre deg mer for lagringsplass: Vi har økt din lagringskapasitet fra 1 til 10GB!
  • Du får beholde hele din mailboks, og vil i tillegg motta mailer som sendes til din @getmail.no-adresse
  • Vi tar personvern på alvor, og selger ikke data fra din mailboks eller bruker den til kommersielle formål
  • Vi fortsetter å utvikle tjenesten for å best mulig møte kundenes krav og forventninger

For å registrere ditt betalingskort, skal du logge inn på din webmail. Neste gang du logger deg inn her, vil det komme en «pop-up» hvor du kan klikke på «Aktivere abonnement».

Betaling skjer via et betalingskort, og abonnementet blir automatisk fornyet hvis man ikke har deaktivert abonnementet.

Nedenfor har vi samlet vanlige spørsmål og svar knyttet til abonnement og betaling. Skulle du lure på noe annet, er du velkommen til å ta kontakt!

Vi ønsker gjerne å ha deg som kunde videre, og skal gjøre hva vi kan for å holde deg fornøyd fremover!
 
We mailes! 🙂
 

For å registrere ditt betalingskort, skal du logge inn på din webmail. Neste gang du logger deg inn her, vil det komme en «pop-up» hvor du kan klikke på «Aktivere abonnement».

Hvis du er innlogget fra før, kan du klikke på «Min konto» øverst i webmailen og deretter scrolle ned til knappen som heter «Abonnere».

Hvis du ikke får opp noe når du klikker på «Min konto», må du forsøke fra en annen og nyere maskin/enhet.

Du vil som kunde hos oss alltid kunne motta mailer som sendes til din getmail.no-adresse, og disse kommer inn i din mailboks hos oss. Dette betyr at du ikke trenger å sende ny mailadresse til dine kontakter eller endre den på diverse online kontoer osv. ettersom du vil fortsette å motta mailer som er sendt til din getmail.no-adresse.

Fra og med 1. mars 2021, vil det ikke være mulig å sende mailer ut fra getmail.no-adressen. Dette betyr at man da kun skal sende fra sin wemail.no-adresse. I webmailen vil dette gå automatisk, så det er ikke noe man trenger å gjøre. Hvis du benytter et mailprogram/-app, så kan det hende at du må gjøre noen endringer på innstillingene dine. Mer informasjon om dette kommer i god tid før endringen.

Men altså: Du vil alltid kunne motta mailer som sendes til din getmail.no-adresse så lenge du er kunde hos oss, og det er ingen tidsbegrensning på dette.

Vi tilbyr p.t. kun betaling med kort, så man må registrere et betalingskort for å holde abonnementet aktivt.

Det kan hende at vi endrer dette etter hvert, men foreløpig er vi dessverre avhengig av et betalingskort.

Det er riktig at man må opprette et eget abonnement på Wemail.

Bakgrunnen for dette er at Getmail fra 1. juli ble flyttet til Wemail. Tjenesten er eid og drevet på uavhengig grunnlag av selskapet Recurrent, og er ikke en del av Get eller deres tjenestetilbud.

Get vurderte å legge ned Getmail, men konkluderte med at de heller ønsket å gi kundene en mulighet til å fortsette med sin e-post.

Wemail er en norsk mailtjeneste uten annonser, og vi bruker ikke data om deg til kommersielle formål. For å kunne drive mailtjenesten, er vi derfor avhengig av inntekter fra våre kunder. Dette gjør at vi kan fortsette å drifte og utvikle tjenesten for å lage et best mulig produkt for våre kunder fremover.

Vi skal gjøre hva vi kan for at du skal bli fornøyd som kunde!

Det er dessverre ikke mulig å bruke mailkontoen videre etter 1. desember hvis du ikke har etablert et betalt abonnement.

Hvis du ikke får opp noen pop-up når du har logget inn, kan du også klikke på «Min konto» og deretter «Abonnere» for å registrere ditt abonnement.

Dersom du ikke får opp siden «Min konto», må du forsøke fra en annen og nyere maskin/enhet (helst en PC/Mac eller smarttelefon).

Vi har dessverre ingen alternativ betalingsmetode, så man er nødt til å logge seg inn via en annen maskin for å få registrert betalingskortet.

Hvis du ikke får logget deg inn på webmailen, skyldes dette trolig at du bruker feil passord.

For å få et nytt passord, bruk funksjonen «Glemt passord» som ligger på innloggingsbildet til webmailen.

Se ellers denne siden for informasjon om hvordan man får tilgang til mailen.

For å gjøre endringer på ditt abonnement, skal du logge deg inn på webmailen og klikke på «Min konto».

Her er det f.eks. mulig å deaktivere abonnementet (slik at automatisk fornyelse stoppes), endre betalingskort, osv.

Vi har på Wemail implementert en betalingsløsning fra Stripe, som er en av verdens største betalingspartnere.

Informasjon om ditt betalingskort vil kun bli lagret på deres servere via kryptert forbindelse. Vi i Wemail vil dermed ikke ha tilgang til hele ditt kortnummer, og har derfor ikke anledning til å bruke dette i andre sammenhenger.

Det er slik med all handel (på nett og fysisk), at man selv må avgjøre om man har tillitt til den aktøren som man overleverer kortopplysninger til – og det er alltid en god idé å være skeptisk til dette.

Noen gode forholdsregler man kan ta er:

  • Benytt et kredittkort i stedet for debetkort
  • Husk at kortutsteder vil være ansvarlig for svindel eller misbruk av ditt kort
  • Vurder å bruke ett kort for all online betaling og ett kort for daglige gjøremål. På den måten vil du fortsatt få handlet i matbutikken hvis du blir utsatt for misbruk av ditt «online kort»

Ta gjerne kontakt hvis du har ytterligere spørsmål til dette!

Dersom du ikke tegner et Wemail-abonnement innen 1. desember, blir din mailkonto stengt. Dette betyr at du ikke lenger vil motta eller kunne sende mailer, og du vil ikke lenger kunne logge deg inn på vår webmail for å lese dine tidligere mailer.

90 dager etter at kontoen er stengt, blir kontoen, inkludert alle mailer og annen informasjon i mailboksen slettet permanent. Det vil ikke være mulig å gjenopprette gammelt innhold etter dette.

Når en mailkonto avsluttes, vil også alle alias-adresser bli avsluttet.

Om du har bestemt deg for å avslutte mailkontoen og ikke ønsker å være kunde hos oss, se punktet nedenfor som heter «Hvordan tar jeg vare på mine mailer hvis jeg ikke skal abonnere på tjenesten».

Betaling gjelder per mailkonto. Dette betyr at hvis man ønsker å ha flere mailkontoer, må man betale samme pris for hver konto.

For å legge inn betalingsopplysninger, må man gjøre dette ved å logge inn på hver enkelt konto og legge inn betalingsopplysninger der.

Så lenge du har et betalt abonnement hos oss, trenger du ikke å sende ny mailadresse til dine kontakter eller endre den på diverse online kontoer osv.

Som Wemail-kunde vil du alltid kunne motta mailer som sendes til din getmail.no-adresse, men fra og med 1. mars 2021, vil det ikke være mulig å sende mailer fra getmail.no-adressen.

Mailer som sendes til din getmail.no-adresse vil du fortsatt motta til din Wemail-konto, og det er ingen tidsbegrensning på dette.

Hvis du har bestemt deg for å bytte leverandør, anbefaler vi å opprette en mailkonto hos Gmail og deretter flytte mailene dit. Dette er trolig den enkleste måten å flytte over dine mailer på.

Merk at Gmail ikke har støtte for mapper. Hvis du også vil flytte over mailer som nå ligger i mapper, bør du først flytte dem til innboksen.

Merk også at dine mailer automatisk blir slettet fra Wemail når man flytter dem til Gmail på denne måten.

Klikk her for å se hvordan du flytter du dine mailer til Gmail.

Alternativt kan du ta vare på dine mailer ved å legge inn Wemail-kontoen i et mailprogram (som for eksempel Outlook). Da kan du lagre en lokal kopi ved å velge eksportere eller lagre arkiv i mailprogrammet. Hvis du har en annen mailkonto i samme mailprogram, kan det også være mulig å flytte mailer til den andre mailkontoen der (avhenger av ditt mailprogram).

For å legge inn din Wemail-konto i et mailprogram, skal du bruke følgende informasjon:

Inngående mailserver (IMAP/POP3):

  • Vertsnavn: mail.wemail.no
  • Brukernavn: Hele din Wemail mailadresse
  • Passord: Ditt Wemail (tidligere Getmail)-passord

Utgående mailserver (SMTP):

  • Vertsnavn: smtp.wemail.no
  • Brukernavn: Hele din Wemail mailadresse
  • Passord: Ditt Wemail (tidligere Getmail)-passord

Hvis du har spørsmål til dette, er du velkommen til å ta kontakt med oss i Wemail.

Vi tilbyr dessverre ikke videresending av mailer.

Det er dessverre ikke mulig å lage et automatisk svar som sendes ut etter at mailkontoen er stengt.

Det vil imidlertid bli sendt ut en standard mail som forteller at mailkontoen er deaktivert/ikke finnes hos oss, slik at de som sender deg en mail vet at den ikke har kommet frem.

Så lenge din konto er aktiv, er det mulig å ha et automatisk svar aktivert. Dette legger du til i webmailen under Innstillinger > Out of Office.

Vårt system setter dessverre abonnementets start-dato lik den dato man legger inn betaling. Dette forstår vi at kan skape forvirring.

Vi vil i desember oppdatere alle abonnementer, slik at de løper fra 1. desember 2020.

Vi beklager denne feilen!

Vilkårene for abonnementet finner du under «Abonnement» i våre Vilkår for bruk av tjenesten.

Dersom du ikke etablerer et abonnement innen 1. desember, vil din konto bli slettet automatisk.

For å slette din mailkonto, kan du også logge deg inn på webmailen, klikke på «Min konto» og deretter «Slett kontoen min permanent». Din konto vil da bli stengt med umiddelbar virkning, og etter 90 dager vil alt innhold i din mailboks slettes med permanent virkning (dette er en mekanisme som sikrer at man senere kan angre seg).

Dersom du ønsker at mailkontoen skal slettes permanent med umiddelbar virkning, kan du sende oss en mail om dette til support@wemail.no. Du må sende mailen fra den kontoen som skal slettes. Oppgi gjerne en alternativ mailadresse dersom du ønsker en bekreftelse på at kontoen er slettet.

Fant du ikke svar på spørsmålet ditt?

Wemail.no benytter informasjonskapsler (cookies). Les mer