Abonnement og betaling for Wemail: Her er alt du trenger å vite
Informasjon om prisendring på Wemail per 1. desember finner du på denne siden.
Wemail er en uavhengig norsk mailtjeneste uten annonser, og vi bruker ikke data om deg til kommersielle formål. For å kunne drive mailtjenesten, er vi derfor avhengig av inntekter fra våre kunder. Dette gjør at vi kan fortsette å drifte og utvikle tjenesten for å lage et best mulig produkt for våre kunder fremover. Du må derfor ha et aktivt abonnement hos oss for å kunne bruke mailtjenesten.
Gjennom Wemail får du tilgang til en meget god mailtjeneste:
- Hurtig og god kundeservice på norsk (snart også per telefon og med fjernstyring!)
- Modernisert webmail tilpasset PC/Mac og mobile enheter
- God plass til dine mailer – 15 GB lagringskapasitet!
- Vi tar personvern på alvor, og selger ikke data fra din mailboks eller bruker den til kommersielle formål
- Vi sørger for god sikkerhet og back-up av din mail; ta kontakt dersom uhellet skulle være ute!
- Vi fortsetter å utvikle tjenesten!
Betaling skjer via et betalingskort, og abonnementet blir automatisk fornyet hvis man ikke har deaktivert abonnementet.
Nedenfor har vi samlet vanlige spørsmål og svar knyttet til abonnement og betaling. Skulle du lure på noe annet, er du velkommen til å ta kontakt!
For å gjøre endringer på ditt abonnement, skal du logge deg inn på webmailen og klikke på «Min konto».
Her er det f.eks. mulig å deaktivere abonnementet (slik at automatisk fornyelse stoppes), endre betalingskort, osv.
Fra 1. november vil det også være mulig å velge månedlig betaling på denne siden.
Vi tilbyr p.t. kun betaling med kort, så man må registrere et betalingskort for å holde abonnementet aktivt.
Vi har på Wemail implementert en betalingsløsning fra Stripe, som er en av verdens største betalingspartnere.
Informasjon om ditt betalingskort vil kun bli lagret på deres servere via kryptert forbindelse. Vi i Wemail vil dermed ikke ha tilgang til hele ditt kortnummer, og har derfor ikke anledning til å bruke dette i andre sammenhenger.
Det er slik med all handel (på nett og fysisk), at man selv må avgjøre om man har tillitt til den aktøren som man overleverer kortopplysninger til – og det er alltid en god idé å være skeptisk til dette.
Noen gode forholdsregler man kan ta er:
- Benytt et kredittkort i stedet for debetkort
- Husk at kortutsteder vil være ansvarlig for svindel eller misbruk av ditt kort
- Vurder å bruke ett kort for all online betaling og ett kort for daglige gjøremål. På den måten vil du fortsatt få handlet i matbutikken hvis du blir utsatt for misbruk av ditt «online kort»
Ta gjerne kontakt hvis du har ytterligere spørsmål til dette!
Vi innfører per 1. desember 2021 en familierabatt.
Dette betyr at dersom du eller din husstand har tre eller fire mailkontoer, trenger dere kun å betale for to av disse. Hvis dere har fem eller seks kontoer, skal dere kun betale for tre av disse.
Ta kontakt med vår Support for å benytte dette tilbudet.
Vilkårene for abonnementet finner du under «Abonnement» i våre Vilkår for bruk av tjenesten.