Abonnement og betaling for Wemail: Her er alt du trenger å vite

Wemail er en uavhengig norsk mailtjeneste uten annonser, og vi bruker ikke data om deg til kommersielle formål. For å kunne drive mailtjenesten, er vi derfor avhengig av inntekter fra våre kunder. Dette gjør at vi kan fortsette å drifte og utvikle tjenesten for å lage et best mulig produkt for våre kunder fremover. Du må derfor ha et aktivt abonnement hos oss for å kunne bruke mailtjenesten.

Gjennom Wemail får du tilgang til en meget god mailtjeneste:

  • Hos Wemail vil du ha tilgang til hurtig og god kundeservice på norsk
  • Vi tilbyr en modernisert webmail som egner seg godt for både PC/Mac og samtidig er tilpasset mobil
  • Ikke bekymre deg mer for lagringsplass: Vi har økt din lagringskapasitet fra 1 til 10GB!
  • Du får beholde hele din mailboks, og vil i tillegg motta mailer som sendes til din @getmail.no-adresse
  • Vi tar personvern på alvor, og selger ikke data fra din mailboks eller bruker den til kommersielle formål
  • Vi fortsetter å utvikle tjenesten for å best mulig møte kundenes krav og forventninger

Betaling skjer via et betalingskort, og abonnementet blir automatisk fornyet hvis man ikke har deaktivert abonnementet.

Nedenfor har vi samlet vanlige spørsmål og svar knyttet til abonnement og betaling. Skulle du lure på noe annet, er du velkommen til å ta kontakt!

We mailes! 🙂
 

For å gjøre endringer på ditt abonnement, skal du logge deg inn på webmailen og klikke på «Min konto».

Her er det f.eks. mulig å deaktivere abonnementet (slik at automatisk fornyelse stoppes), endre betalingskort, osv.

Du vil som kunde hos oss alltid kunne send og motta mailer via din getmail.no-adresse. Vi anbefaler likevel at du tar i bruk Wemail-adressen fremover, ettersom dette er det nye navnet på tjenesten.

Dette betyr videre at du ikke trenger å sende ny mailadresse til dine kontakter eller endre den på diverse online kontoer osv. ettersom du uansett vil fortsette å motta mailer som er sendt til din getmail.no-adresse.

Vi tilbyr p.t. kun betaling med kort, så man må registrere et betalingskort for å holde abonnementet aktivt.

Hvis du ikke får logget deg inn på webmailen, skyldes dette trolig at du bruker feil passord.

For å få et nytt passord, bruk funksjonen «Glemt passord» som ligger på innloggingsbildet til webmailen.

Se ellers denne siden for informasjon om hvordan man får tilgang til mailen.

Vi har på Wemail implementert en betalingsløsning fra Stripe, som er en av verdens største betalingspartnere.

Informasjon om ditt betalingskort vil kun bli lagret på deres servere via kryptert forbindelse. Vi i Wemail vil dermed ikke ha tilgang til hele ditt kortnummer, og har derfor ikke anledning til å bruke dette i andre sammenhenger.

Det er slik med all handel (på nett og fysisk), at man selv må avgjøre om man har tillitt til den aktøren som man overleverer kortopplysninger til – og det er alltid en god idé å være skeptisk til dette.

Noen gode forholdsregler man kan ta er:

  • Benytt et kredittkort i stedet for debetkort
  • Husk at kortutsteder vil være ansvarlig for svindel eller misbruk av ditt kort
  • Vurder å bruke ett kort for all online betaling og ett kort for daglige gjøremål. På den måten vil du fortsatt få handlet i matbutikken hvis du blir utsatt for misbruk av ditt «online kort»

Ta gjerne kontakt hvis du har ytterligere spørsmål til dette!

Betaling gjelder per mailkonto. Dette betyr at hvis man ønsker å ha flere mailkontoer, må man betale samme pris for hver konto.

For å legge inn betalingsopplysninger, må man gjøre dette ved å logge inn på hver enkelt konto og legge inn betalingsopplysninger der.

Vilkårene for abonnementet finner du under «Abonnement» i våre Vilkår for bruk av tjenesten.

Fant du ikke svar på spørsmålet ditt?

Wemail.no benytter informasjonskapsler (cookies). Les mer