Endringer på Wemail fra 1. desember

Vi legger nå til flere forbedringer på Wemail! Samtidig vil prisen på Wemail-kontoer endres med virkning fra 1. desember 2021. Her finner du alt du trenger å vite om endringene.

Wemail er en uavhengig norsk mailtjeneste uten annonser, og vi bruker ikke data om deg til kommersielle formål. For å kunne drive mailtjenesten, er vi derfor avhengig av inntekter fra våre kunder.

Vi ønsker å tilby en premium mailtjeneste for fremtiden, og investerer nå for å kunne utvikle tjenesten videre og tilby en ny telefonsupport på norsk.

Med dette som bakgrunn, har vi besluttet at prisen for et abonnement hos oss (med virkning fra 1. desember) vil være kr 59 per måned, som betales per måned, per halvår (kr 349) eller per år (kr 699).

Dersom du vil gjøre endringer på ditt abonnement kan dette gjøres under «Min konto» fra og med 1. november.

Endringer på Wemail

Det siste året har vi ofte fått tilbakemelding fra våre kunder om at det er ønskelig å kunne få hjelp over telefon. Vår årlige spørreundersøkelse har også vist at dette er et ønske for de fleste av våre kunder.

Vi har derfor besluttet å etablere telefonsupport fra januar, slik at man vil få mulighet til å snakke med en kundebehandler for å få assistanse over telefon.

I tillegg etablerer vi samtidig mulighet for fjernstyring. Dette innebærer at kundebehandleren kan koble
seg opp mot din enhet (f.eks. en PC eller Mac) og styre denne samtidig som du snakker med kundebehandleren. Dette vil ofte gjøre det enklere å få hjelp hvis man står fast.

Vår support betjenes av våre lokalt ansatte i Norge. Den nye formen for support er langt mer tidkrevende (og
kostbar), men vi forstår at dette er viktig for våre kunder. Mer informasjon om telefonsupport og fjernstyring vil bli lagt ut på våre nettsider.

I tillegg til endringer på support, forstår vi at noen kunder har behov for ytterligere lagringsplass. Vi har derfor økt lagringsplassen til hele 15 GB for alle Wemail-kunder (oppgraderingen har allerede blitt gjort!). Du kan til en hver tid se hvor mye lagringsplass du har tilgjengelig nederst til venstre i webmailen.

Gjennom Wemail får du tilgang til en meget god mailtjeneste:

  • Hurtig og god kundeservice på norsk (snart også per telefon og med fjernstyring!)
  • Modernisert webmail tilpasset PC/Mac og mobile enheter
  • 15 GB lagringskapasitet (oppgradert allerede!)
  • Vi tar personvern på alvor, og selger ikke data fra din mailboks eller bruker den til kommersielle formål
  • Vi sørger for god sikkerhet og back-up av din mail; ta kontakt dersom uhellet skulle være ute!
  • Vi fortsetter å utvikle tjenesten!

Betaling skjer via et betalingskort, og abonnementet blir automatisk fornyet hvis man ikke har deaktivert abonnementet. Du trenger ikke å foreta deg noe, med mindre du får en mail som ber deg bekrefte betalingen med BankID.

Nedenfor har vi samlet spørsmål og svar knyttet til prisendringen. Skulle du lure på noe annet, er du velkommen til å ta kontakt!

 

Bakgrunnen for at prisen øker er at vi videreutvikler tjenesten og fremover også skal tilby telefonsupport og fjernstyring. Vi har ingen reklameinntekter, og vi bruker ikke informasjon fra din mail til kommersielle formål.

Vi forstår at prisøkningen kan oppleves som stor, men samtidig mener vi at tjenesten som vi nå tilbyr kan forsvare den nye prisen.

Vi håper at du vil velge å være med oss videre, til tross for den økte prisen.

I utgangspunktet ingenting.

Da du registrerte deg som Wemail-kunde, la du også inn et betalingskort som automatisk blir belastet ved fornyelse av ditt abonnement.

Dersom ditt betalingskort er utløpt eller din bank krever en ekstra bekreftelse av betalingen, vil du motta en egen mail fra oss om dette.

Ta gjerne kontakt dersom du har spørsmål til fornyelsen.

.

Vi tilbyr kun én type abonnement på Wemail, og du kan velge om du vil betale hver måned (kr 59), hvert halvår (kr 349) eller hvert år (kr 699).

Dersom du ønsker å endre ditt abonnement, kan dette gjøres under «Min konto» i webmailen etter 1. november. Merk at frem til 1. november vil det være gammel informasjon som vises på denne siden.

Vi innfører per 1. desember 2021 en familierabatt.

Dette betyr at dersom du eller din husstand har tre eller fire mailkontoer, trenger dere kun å betale for to av disse. Hvis dere har fem eller seks kontoer, skal dere kun betale for tre av disse.

Ta kontakt med vår Support for å benytte dette tilbudet.

Vi har ikke planlagt noen ytterligere prisendring, og mener at den nye prisen vil gjøre det forsvarlig å drive Wemail videre i lang tid fremover.

Du vil som kunde hos oss alltid kunne send og motta mailer via din getmail.no-adresse. Vi anbefaler likevel at du tar i bruk Wemail-adressen fremover, ettersom dette er det nye navnet på tjenesten.

Dette betyr videre at du ikke trenger å sende ny mailadresse til dine kontakter eller endre den på diverse online kontoer osv. ettersom du uansett vil fortsette å motta mailer som er sendt til din getmail.no-adresse.

For å gjøre endringer på ditt abonnement, skal du logge deg inn på webmailen og klikke på «Min konto».

Her er det f.eks. mulig å deaktivere abonnementet (slik at automatisk fornyelse stoppes), endre betalingskort, osv.

Fra 1. november vil det også være mulig å velge månedlig betaling på denne siden.

Vi har samlet generelle spørsmål og svar vedrørende abonnement og betaling på denne siden. Dersom du ikke finner svar på ditt spørsmål her, er du velkommen til å kontakte vår Support.

Vilkårene for abonnementet finner du under «Abonnement» i våre Vilkår for bruk av tjenesten.

Dersom du ønsker å avslutte din mailkonto, anbefaler vi å først flytte alle mailer til en ny mailkonto før du avslutter din mailkonto hos Wemail.

Slik flytter du dine mailer

Hvis du har bestemt deg for å bytte leverandør, anbefaler vi å flytte til Gmail. Dette gjør at du kan flytte over dine mailer på en ganske enkel måte.

Her finner du en guide for hvordan du importerer mailer og kontakter fra Wemail til Gmail. Dette gjøres direkte i Gmail etter at du har etablert en mailkonto der.

Merk at Gmail ikke har støtte for mapper. Hvis du også vil flytte over mailer som nå ligger i mapper, bør du først flytte dem til innboksen. Merk også at mailene som standard hos Gmail blir slettet fra Wemail etter at de har blitt lagt over.

Dersom du vil flytte til en annen mailtjeneste, er den enkleste måten å ta vare på dine mailer å legge inn Wemail-kontoen i et mailprogram (som for eksempel Outlook). Da kan du lagre en lokal kopi ved å velge eksportere eller lagre arkiv i mailprogrammet. Hvis du har en annen mailkonto i samme mailprogram, kan det også være mulig å flytte mailer til den andre mailkontoen der.

Mer informasjon om hvordan du legger inn din Wemail-konto i et mailprogram finner du under spørsmålet «Jeg bruker et mailprogram eller app, hvilke innstilinger skal jeg benytte?» på denne siden.

Dersom du har spørsmål til dette, er du velkommen til å ta kontakt – så hjelper vi deg gjerne!

Slik sletter du mailkontoen

For å slette din mailkonto, kan du også logge deg inn på webmailen, klikke på «Min konto» og deretter «Slett kontoen min permanent». Din konto vil da bli stengt med umiddelbar virkning, og etter 90 dager vil alt innhold i din mailboks slettes med permanent virkning (dette er en mekanisme som sikrer at man innenfor 90 dager kan angre seg og få sine tidligere mailer tilbake).

Dersom du ønsker at mailkontoen skal slettes permanent med umiddelbar virkning, kan du sende oss en mail om dette til support@wemail.no. Du må sende mailen fra den kontoen som skal slettes. Oppgi gjerne en alternativ mailadresse dersom du ønsker en bekreftelse på at kontoen er slettet.

Fant du ikke svar på spørsmålet ditt?

Wemail.no benytter informasjonskapsler (cookies). Les mer